Hrášková polévka s černuchou na zimní neduhy

Tahle zelená frajerka s černými puntíky je fakt zázrak. Zlepší trávení, mírní překyselení, nakopne imunitu. Zahřeje a potěší. 

Dneska jsem dostala chuť na hráškovou polévku. Hrášek je ale dle ayurvédy vhodný spíš na léto, jelikož ochlazuje. Zkusila jsem proto použít hodně prohřívajícího koření a výsledek byl skromně řečeno geniální:)

A co že takhle zelenoočka umí?

Černý kmín, neboli černucha, je fakt borec a můžete ho použít na různé neduhy. Pomůže při nadýmání, průjmu i překyselení žaludku. Je super při cestování na různé střevní parazity. 

Společně s dalšími parťáky v polévce, jako např. tymiánem, posilují imunitu, pomáhají při chřipce a nachlazení.

Spolu s kurkumou jsou zase senzační jako prevence rakoviny, zmírnění vysokého tlaku, cukrovky, vysokého cholesterolu a exému.

PŘIPRAVÍME SI:

1 sáček mraženého hrášku

         1 brambor na zahuštění

         kousek syrového zelí (asi jako na fotce) nasekaného na kousky

1 cibule nakrájená

         2 stroužky česneku

         1 lžíce ghí

         3 hrnky vody nebo vývaru

         1/2 lžičky soli

         1/4 lžičky kurkumy

         1/2 lžičky černuchy

         3 zrnka kardamomu

         1/4 lžičky fenyklu

         1 lžička tymiánu

JAK NA TO👨‍🍳:

Na ghí orestujte cibuli do změknutí. Přidejte nasekaný česnek a všechno kořením vč. soli. Promíchávejte asi 30 vteřin a užívejte si tu linoucí vůni. Pak přihoďte nakrájený brambor, zelí a hrášek a pěkně zeleninu ve  voňavé směsi obalte. Nakonec přilejte vodu nebo vývar, přiklopte a povařte do změknutí brambor. Vychladlou polévku poté rozmixujte.

Kdybych si udělala v lednu běžnou hráškovku, asi by se pro jednou nestalo nic strašného. Jen bych byla nafouklá jak balón. Trávení by se mi zpomalilo, cítila bych se těžce. Tělo toužící po zahřátí bych polila studenou sprchou (i když by polévka byla horká), čímž by se dostalo do nerovnováhy a byl by to zas jeden krůček k nějakému zdravotnímu kiksu. A rozhodně bych z polévky do sebe nedostala potřebné živiny pro všechny orgány. 

Tak málo stačí, aby nám bylo líp:-)

Jinak musíte zkusit i tuhle moji pórkovou. Pórek díky alicinu (který najdete i v česneku a cibuli) vyžene kolemjdoucí bacily a použité koření nám pomůže dostat ze zeleniny co nejvíc živin.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.